אחרי שנים של עבודה כמאמנת אישית ועסק מדשדש כלכלית רציתי ליצור זרימה קבועה וקלה של לקוחות. הבנתי שמשהו בסיסי צריך להשתנות ושעלי להתייחס לאימון כעסק, ליצור קונספט שיבדל אותי בשוק המאמנים ולבנות מערך שיווקי.
לאור שאלתך רוני, התבוננתי וניתחתי את תהליך הייחוד העסקי/המיתוג שעשיתי, ומצאתי ששילבתי שני סוגי תהליכים:
1. תהליך לוגי של איסוף מידע, חקירה, ניתוח, בדיקה.
2. תהליך אינטואיטיבי שאיפשר להגיע לשם מפתיע ויצירתי. תהליך של שאילת שאלות, לסמוך על תת-המודע, ידיעה שהתשובה תגיע, שחרור מהתשובה והקשבה לתשובה שעולה.
שילוב מושכל של שניהם יתן את התוצאה הטובה ביותר שנותנת ביטוי אישי ייחודי.
שלושת השלבים שעברתי ביצירת הייחוד העסקי:
1. חקירה - איסוף וניתוח מידע.
ייחוד עסקי מאפשר להיות שונים ובולטים, כדי להביא לקוחות בקלות. הבנתי שבידול העסק זה עניין מפחיד אך חיוני ומשתלם.
התבוננתי על עצמי ועל הלקוחות הטובים שלי. שאלתי, חקרתי, התלבטתי וגם עניתי על שאלות כמו: מה מאפיין את הלקוחות הטובים שלי? מה הייחוד שלי? מה אני אוהבת לעשות כמאמנת ובמה אני טובה?
זיהיתי שהחוזק שלי הוא ביכולת לזהות ולשנות מהר את מקור הבעיה. חיזוק מהיר של הביטחון והערך העצמי.
הבנתי שאני לא רוצה להתמקד רק בתוצאה בתחום מסוים בחיים (עבודה, קריירה, יחסים, זוגיות, גירושים וכו׳) אלא בבסיס שבא לידי ביטוי בכל תחומי החיים.
2. השם "להיות סינדרלה" מתמצת את הרעיון, הקונספט.
השם פתאום עלה, אינטואטיבית, כאילו לא היתה אפשרות אחרת... הוא ביטוי למי שאני ולחלומות שלי. הוא מתמצת את השינוי שמתחיל מבפנים ומאפשר את מימוש החלום.
'להיות סינדרלה' זה לבחור להיות בדרך שבה את מחויבת לעצמך. יודעת מה את רוצה ופועלת כדי שזה יקרה - כדי לחיות את החיים שאת רוצה ושמגיע לך לחיות.
להיות – לקבל ולאהוב את מי שאנחנו. כדי 'להיות' צריך לפתח יכולת הקשבה, אהבה, נתינה, יצירתיות, חופש, אומץ, גמישות, קבלה, שלווה, ביטחון...
סינדרלה – ההגשמה. לפעול כדי ליצור את ההבטחה של 'אושר ועושר'.
גם הלוגו מבטא את הרעיון. העוצמה מתחילה ב'להיות'. למצוא את מטה הקסמים שנמצא בתוכנו ובאמצעותו להגשים את החלום ולהיות סינדרלה.
3. גיבוש ובחינת השם והקונספט - לבדוק האם הוא שלם ואין בו סדקים.
סיפור סינדרלה נתפס כהצלחה בין רגע ולכן, כהפוך מהתהליך האימוני. בדקתי, האם השם תומך באימון או סותר אותו?
ככל שחשבתי עליו יותר, הקשבתי, בחנתי ונתתי תשובות גם למקטרגים הבנתי את עוצמתו. ההתנגדויות (של הסביבה וגם פחדים שלי) גרמו לי להבין לעומק את הרעיון.
הבנתי שאני באה להשלים את מה שהאגדה לא מספרת. בזמן שלכלוכית קירצפה רצפות ושירתה אחיות חורגות היא למדה דבר או שניים על החיים ועל עצמה. מתוך האמונה שלי שאנחנו יוצרים את המציאות שלנו – לכלוכית הייתה צריכה לעבור שינוי פנימי - לחזק את הערך והביטחון העצמי שלה, כדי להפוך לסינדרלה ולהגשים את החלום.
מהר מאד התחילו לקרוא לי סינדרלה והבנתי שהשם שבחרתי קליט ועובד למרות ש... (סוד) בשלב הזה עדיין לא הרגשתי סינדרלה. השם משקף כנות ואומץ כי יצרתי באמצעותו את העתיד שלי. גדלתי לתוך העתיד שיצרתי והבאתי אותו להווה. ואז, גם העסק גדל.
אחת התוצאות של המיתוג היא שהסיפור הסינדרלי מאפשר לי לחגוג בתהליך השיווקי.
החגיגה השיווקית שלי היא גם החגיגה של הקהל שלי. יותר קל לעכל נושאים של שינוי באמצעות סינדרלות, פיות וקסמים. האתגר היה ביצירת מינונים נכונים בין האגדה לבין המציאות ועל הדרך גיליתי שאני גם אוהבת לכתוב.
בעסק ובכתיבה אני עולה ויורדת מהכרכרה, לפעמים רוקדת בנשף, לפעמים עומדת בצד ובוכה, קוטפת פרחים, מזיזה אבנים, ועוזרת למתאמנות שלי למצוא בתוכן את מטה הקסמים.
מוזמנים להגיב ולשאול את מירב שאלות - נשמח לענות!